onsdag, november 24

Julmusik

Här är lungt i huset upp och ner. BÅDA barnen sover ahhhh.

Liten somnade sent men går nu inte att väcka. Storebror brukar ALDRIG sova på dagen men sover nu gott på soffan. Tror det blir att stanna hemma för honom imorgon med fast jag trodde han var bra igen. Han var skakig och matt på morgonen. Mådde lite dåligt och till slut spydde han men det var bara massa slem och snor. Ingen riktig sypa. Ingen magsjuka i alla fall. Han har varit seg under dagen och inte ens velat spela som han annars kan göra dygnet runt. Nåt är inte helt bra med honom.

Litens ögon har varit ok idag men på morgonen kunde han inte öppna de. Se inget mamma, se inget mamma. Efter lite tvätt så var det bra där igen. Han gillar att vara hemma och försöker styra över både mig och storebror. En riktigt bestämd liten kille vill jag lova. Nu har han börjat med snälla men han säger bara äll och gör en fjäskmin. Busunge.

Har precis plockat fram en gammal julskiva som jag lyssnar på för att komma i rätt humör att göra nåt. Det blåser ute men har inte kommit så mycket mer snö ännu. Kommer kanske. Skulle ju snöa hela veckan.

1 kommentar:

Popprinsessan sa...

Men oj vilken sjukstuga! Hoppas att du kan hålla dig pigg och att pojkarna blir friska snart! Och att de sover bra inatt så att du också får sova.

Känner också för att tända lite ljus och lyssna på julmusik, men ikväll får det nog bli Greys på tv eftersom jag röjt flera kvällar i rad nu!

Kram!