lördag, september 1

Sova i rätt säng

Har en liten kille som fram tills nu mest sovit mellan mamma och pappa. Nu kommer pappan vara borta så gott som hela september. Då såg jag min chans att träna liten på att sova i sin säng på nätterna. Till min hjälp är att liten nu när pappan är borta går lite längre dagar på (för)skolan. Det gör att han är ganska trött på kvällarna och somnar i ok tid.
Natten till igår sov han hela natten i sin säng. Stolt och glad mamma. Det blev lite extra mys på morgonen innan skola/förskola då. Killarna fick sitta i min säng och se på TV med frukost i sängen. Det gillade de.
Iväg till skola/förskola/jobb sen. Killarna var nöjda och glada och då även jag så klart.

Fredagskvällen blev lugn här hemma. Jag och liten spelade Monopol Junior. Det gick riktigt bra. Vi hann såklart inte spela färdigt men vad gör det. Både jag och liten somnade på soffan senare på kvällen. Trötta famijen.

Lördag, sol och fint väder. Ut och leka. Bara vara tillsammans. Det får bli våra lördagsplaner.


Inga kommentarer: