lördag, september 1

Nytt till kameran

Efter vår resa till Island kände jag ännu mer att min kamera inte dög. Fel. Kameran är det inget fel på bara för dålig zoom.
 
För några dagar sedan åkte jag iväg till netonnet för att köpa ett bättre objektiv. Som tur var fanns det inte inne. Fick senare veta att det inte var så bra som jag trodde. Om jag ville ha den zoomen skulle jag behöva gå upp mycket i pris för att få valuta för det. Suck. Trodde det var kört.
 
Nu har jag en omtänksam älskling som förstod detta och genast började undersöka saken för mig (utan att jag bett han om det). Resultatet blev ett "nytt" objektiv i posten igår. Han hade hittat ett bra på blocket och genom köp-trygg handeln de har kunde vi testa det innan pengarna gick över.
Ett Tameron objektiv med zoom 18-270. Fick även med UV filter och motljusfilter. 
 
18 zoom med nya objektivet
 18 zoom med gamla objektivet
 Max zomm 270 med nya objektivet. Nu kan älgen komma så jag får tagit några fina bilder nära.
 Max zoom 50 med gamla objektivet
 Max zoom med gamla objektivet mot morfars hus
 Max zoom med nya objektivet. Nu kan vi se hem till morfar från balkongen
och helt till andra sidan älven.
 Min zoom från balkongen över dalen.
 Max zoom med nya objektivet från balkongen över dalen.



Inga kommentarer: