onsdag, juli 18

Testat svingen

Åkte direkt till syster efter jobbet. Hade packat bilen med mina golfsaker och var redo för en runda.
Det var uppehåll och ganska fint väder men blåste en god del.
Jag har inte spelat med de ändringar som gjorts på min sving så det var lite nervöst. Trodde det skulle gå totalt åt skogen som det ofta kan göra när man förändrar. Det tog några hål men jag kom mer och mer in i det och slog längre än jag brukar vilket gjorde att jag slog långt förbi flera gånger.
Hål 17 har jag aldrig lyckats besegra innan igår. Jippi vad nöjd jag var. Låg långt förbi hålet på andra slaget. Helt otroligt glad blev jag. Det har varit en mental spärr när jag kommit fram till backen och skall slå över ravinen i nerförsbacke. Prassel & plupp, bollen har gått i varje gång tills igår.

Bild lånad från idrottonline.se

Tyvärr gick det inte lika bra för syster och E. Båda strök det hålet.

Fast jag spelade med förändringen och var ovan gick det ändå helt ok. Jag fick 35 p. Tänk vad jag kan göra när jag hittat hem i mitt nya sving. Akta er!

Får se om jag orkar en tur på rangern efter jobbet och träna på svingen. Fick lite lust att få den på plats.

Inga kommentarer: