måndag, maj 21

Våra älskade barn

Bilden  är lånad från bloggen Kung Över Livet

En mycket tänkvärd text som jag anser är högst aktuell för ALLA barn idag. Diagnos, "normal", annorlunda...

Det är inte som när jag var liten. Barn av idag har större krav på sig. Mindre kvalitetstid med sina nära och kära. Större grupper i förskola och skola. Mindre resurser.... Jag önskar att ge mina barn en trygghet och styrka men som förälder i dagens samhälle är det inte alltid så lätt. Nu har jag turen att kunna vara mer med mina barn och ta del av deras vardag. Det är jag så glad och tacksam över.

Vet faktiskt inte varför det blev detta inlägg men det var en känsla som kom över mig. Lämnade stora killen på skolan idag med en halv framtand och sår i ansiktet. Lika glad var han för det. Min underbara, starka, gulliga, glada, stora kille. Du imponerar på mig med din glädje och klokhet.

Nu skiner solen och här skall njutas. Ett spännande möte väntar senare idag.

Livet är till för att levas!




Inga kommentarer: