måndag, maj 14

Mitt älskade otursbarn

Bild lånad av Wikipedia


Idag hade jag en jobbdag igen och stora killen skulle ta sig själv till skolan efter jag åkt. Vi bor på toppen av två branta backar och typiskt nog så trillade han när han åkte till skolan. Tänder gick av och ansiktet, händer och knän är skrapat.

En granne nere i backen såg det och gick genast ut och tog hand om honom tills han kunde hämtas.
Själv hade jag precis kommit till jobbet och där blev det helsnurrigt och galen start men det ordnade upp sig.

Nu är vi hemma och han sitter på soffan och får ha kontrollen om TV-kanalerna.
Dagar som dessa känns så tunga och det gör så ont i mig när jag inte genast är där för att ta hand om mina älsklingar, trösta och krama.

Tack underbara, gulliga, snälla Hagge för att du finns och tar hand om oss.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Duktiga Chris. Vilken otursdag. Hoppas det onda går över snart och att du får en bra ledighet nu till helgen. Älskar dig min gubbe. Kramar Mormor

Popprinsessan sa...

Men usch! Stackars kille och stackars mamma! Det gör ont när man inte är där för att trösta sina barn. Hoppas iaf att ni haft en mysig em och att det går att fixa till tänderna osv.
Och ja, fullt upp borde kanske vara mitt mellannamn.. :-)
Kram till dig!