måndag, oktober 3

Regn = städdag

Måndag och det regnar idag. Passar fint att vara inne och städa lite. Skulle gjort det i fredags men då åkte vi på lekdate och annat kul i stället. Städning är inte högsta prioritet i detta huset. Skulle önska jag var lite bättre på det men samtidigt så får man bara se till vem man är. Jag är kanske den av oss fyra här hemma som vill ha mest städat (säger inte så mycket). Efter mig kommer nog lilleman, sen älsklingen och sist storebror.

Efter sista flytten har det blivit både lättare, roligare och enklare att städa. Huset är öppet och lätt. Det är så mycket finare här med att jag vill ha det mer ordnat hemma. Jag har fått packat upp sakerna så att jag nu vet var jag har allt. I förra huset skulle det gå så fort att allt bara blev en salig röra. Svårt att hålla ordning då när allt inte har en plats.

Lilleman somnade om på soffan och storebror skall snart till skolan. När alla är uppe för dagen skall jag skruva på radion på bra musik och svänga rungt med damsugaren och annat. Hokus, pokus så är huset fint igen.

Hoppas hinna med en tur till lekplatsen med så liten får leka av sig.

Inga kommentarer: