söndag, oktober 2

Treårs trotts så det stänker

Hjälp säger jag bara. Gillar när mina killar står på sig och är säkra men inte mot mig så som liten gör just nu. Helt otroligt vilken trotts.

Vi har ju kämpat i över en timme. Han skall, vill, vill inte, jag skall, han skall, storebror skall... Allt är precis tvärt emot just nu. Spelar ingen roll vad man säger.

Han gav sig inte utan jag fick gå upp med honom så han kunde lugna sig. Han lugnade sig men satte sig i trappan och väntade på att jag skulle hämta honom. Kunde inte göra det får då fick han som han ville. Föreslog att jag kunde möta honom på halva vägen. NEJ. Jag skulle hämta och så var det visst bara.

Kunde inte lämna han helt utan gick dit ofta för att kolla. Han skulle inte ge sig utan fortsatte sura i trappan.

Till slut fanns inga krafter kvar utan han somnade. I trappan.

Suck. Lite så vann han ju för jag fick ju gå upp hela vägen och hämta honom. Somnade helt fel tid med men vad tusan gör man.

Hur många kamper skall vi behöva ha innan han förstår att han inte kan eller får bestämmma allt här hemma?

På onsdag kommer älsklingen hem och kan kanske hjälpa mig lite med alla dessa fajter.

1 kommentar:

Anne sa...

Men vilken liten goding som till slut somnade i trappan!
Inser nu att jag glömt bort den där trotts perioden men antar att det inte är så långt borta!
Hoppas att du får en bra och bättre start på kommande vecka!
Kram