lördag, april 9

Lördag & solsken

Lördag och helg. Mina killar vet inte vad sovmorgon är för klockan sju blev det dagen för oss. Visserligen har vi haft en slapp och skön morgon/förmiddag så jag skall inte klaga.

De har sett på Bamse och jag har läst en trädgårdsbok. Har drömt mig bort till nya huset. Har planerat lite hur jag vill ha det men det är långt kvar. Jag har bestämt att ta det lugnt och på så sätt få det som jag vill till slut. Nu har all snön smält så då kan jag se hur tomten ser ut lite bättre. Pappa har varit snäll och varit där med blodmjöl till rabatterna så kanske kan ha några blommor kvar när vi kommer ner. Har ofta besök av rådjur där upp.

Jag vill även få inte lite frukt och bär i trädgården för det är nåt jag gillar och vill att mina barn skall ha. Har en idé om hur jag även skall få dit lite äpplen men jag måste undersöka hur svårt det är.

Idag blir det utefix för det är sol och blå himmel. Visserligen blåser det men det stoppar inte oss.
Stora killen är fortfarande förkyld så han får vara mest inne.


Inga kommentarer: