fredag, april 8

Härlig utedag

Liten och jag gick ute redan halv tio idag och har precis kommit in nu.

Var en tur till blomsterträdgården för lite inköp av vårblommor till krukorna hemma.
Sen har jag fått duktig och ivrig hjälp med att plantera. Fint som bara den blev det tycker jag. Har dekorerat lite med egna betonskapelser med. Nöjd. De två blommorna på pinnar har jag fuskat och köpt.





Änglarna fick komma ut idag med. Den tredje får stanna kvar i garaget i väntan på en liten reparation.

När planteringen var klar var det dags för lunch och en middagslur för lilleman. Under tiden han sov passade jag på att gjuta lite betonfigurer i garaget. Lyckades ha sönder vår oljeflaska tyvärr.

Några av de saker jag gjorde. Betongen räckte inte och jag hittade inte den stora säcken. Nu vet jag var den är så snart blir det gjort mer saker. Skall använda det mesta till att pynta i trädgården i nya huset. Hoppas de blir bra bara.

1 kommentar:

pysseliten sa...

Tack:) Ja dom kommer med från gekås .
Fint du har gjort med betongen i blommorna ,ja har med planterat lite idag hemma i min blomsterlådor .
Dom rosa små blommorna är så söta .