fredag, januari 28

Morgonförvirring

Vaknade till av liten och orkade först inte titta på klockan. Den var då ..:20. Jag tog det som att det var tio minuter innan klockan skulle ringa. Låg en stund men när inget ljud kom tittade jag igen. Asch, en timme för tidigt. Låg kvar i sängen men somnade inte om.

Vanligtvis har jag en sån där klocka som lyser i taket så jag bara behöver glänta lätt på ett öga för att se. Nu är den gömd av älsklingen med massa saker på. Då hinner jag vakna till innan jag fått sett vad klockan är. Nu gick det bra men en timme är mycket extra tid annars att få sova.

Liten sov inte middag igår men han skulle ändå inte sova igår. Han somnade allt för sent och är redan uppe. Hoppas han kan sova lite när vi åker tåget senare idag.

Nu blir det frukost och sen ta hand om all ren tvätt älsklingen lämnade till mig att ta hand om.

Inga kommentarer: