måndag, november 29

Så var det kallt igen

Idag är det -12,5 ute och mörkt. Barnen ser lite på morgon TV medans jag duschar.

Stora killen kom fram till mig och sa att vi glömt ställa hans klocka igår. Då ringer den och springer och stänger av den. Han vaknade vid rätt tid men hade inte kollat alarmet.

Idag skall jag åka till vårdcentralen med liten för att kolla på hans ögon. Tyckte de såg mycket bättre ut idag men lika bra att kolla upp det nu när han har haft det över en vecka. Han går inte på dagis idag heller så jag får försöka varva min skola med lek.

Snart kommer älsklingen hem i några dagar innan han åker  igen. En kompis i Oslo har fest som han skall gå på. Sen är det kurs i Norge för honom på måndag så han stannar där. Tror nog han besöker lite andra kompisar kanske och sin syster när han ändå är där.

Inga kommentarer: