onsdag, maj 12

Jag vet inte hur men jag bara gör det

Satt och tänkte på vad jag har fått gjort mycket och vilken ny energi jag har haft de senaste dagarna. Tänk vad det kan gå upp och ner det där.

Innan älsklingen drog på jobb denna gången pratade vi om fördelningen av sysslorna här hemma. Har frågat om jag skulle kunna få lite extra hjälp nu när det har varit så mycket med projektet och skolan. Nu tror jag det kommer bli lite mer ordning på oss båda. Älsklingen frågad då (igen) hur jag kan få så mycket gjort när jag är själv hemma med barnen och allt som skall göras. Helt ärligt så vet jag inte men på något vis så går det bara.

De sista tre dagarna har jag fått jobbat på riktigt ordentligt. Nu är det en bra bit kvar med allt men det går starkt framåt.

Imorgon kommer en klasskompis hit med sina barn och vi skall försöka jobba lite med rapporterna medans barnen förhoppningsvis leker. Hade önskat jag haft mer tid till att städa men hon får ta det som det är. Vissa saker måste prioriteras just nu.

1 kommentar:

Anne sa...

Kvinnor är fantastiska som klarar så mycket själv!
Jag tycker du är fantastisk som klarar av att plugga och vara själv så mycket med två barn och allt vad det innebär! En guldstjärna till dig <3
Ha en skön dag! Kram