torsdag, maj 27

Behöver veta men önskade jag slapp.

Marknadsföring dag två av fyra. Det är så nyttigt och intressant men ack så mycket man behöver tänka på...
Idag blev det lite klarare med Marknadsplanen. Vi behöver inte visa det för klasskamraterna om vi inte vill utan det vi skall göra är att redovisa fem minuter var. Då kan jag välja vad jag vill dela med mig av och inte.

Så imorgon och över helgen tänker jag skriva mer på min "riktiga" Marknadsplan. Vi skall nämligen maila in den och få tips och feedback från lärarna. Den chansen vill jag inte gå miste om.

En uppgift vi fick från skolan idag var att söka på oss själva på nätet för att se vad som fanns där. Om man skall bli egen företagare eller bara söka jobb bör man tänka över vilket tryck man lämnar efter sig. Har än bara hunnit söka på Google och där fanns inget direkt. Skall kolla de andra sidorna vi fick tips om senare i kväll.

När jag kom hem från skolan idag var vi ute så länge vi kunde. Älskar när man kan vara ute så som nu. Älsklingen lagar mat som strax är klar. Tanken var att vi skulle grilla idag men vädret var inte det bästa så vi sparar det till en annan dag. Idag blir det lax med chilli och spenatsås.

Inga kommentarer: