onsdag, maj 26

Marknadsplanen tar form

Jag har bestämt mig att göra det egna arbetet i marknadsföring ganska realistiskt. Lite svårt blir det då jag kommer utelämna den biten av mitt kommande företaget som kommer skilja mig från alla andra Hälsoprofilbedömmare men det får gå för nu.

Nu får jag möjlighet att få råd och tips av folk som arbetar med marknadsföring till vardags och den chansen vill jag inte missa bara pga klassen.

Har suttit och jobbat med marknadsplanen idag och inser mer och mer att det inte är helt lätt. Det svårast tycker jag är att göra en så snäv målgrupp som möjligt. Hur skall jag begränsa mig och mot vem? Mina tjänster kan ju så många ha nytta av. Hoppas på lite hjälp med den biten imorgon.

På förmiddagen var vi även på samtal med lillemans dagisfröken. Det finns inte så mycket att säga. De är så nöjda med honom. Han är alltid glad, äter och sover bra. Leker bra med de andra barnen. Vi är jättenöjda med avdelningen och personalen där med så vi har heller inget att säga. Samtalen blir mest bara lite prat och annat med.

Lilleman har en favoritkompis som han tyvärr kommer bli delad från till hösten då de gör om grupperna till 1-3 och 3-5. Tror det kommer bli en stor saknad från båda killarna. Trist men sånt är livet ibland. Liten är tuff och stark och kommer nog snabbt få en ny bästis.

Tillbaka till marknadsplanen en stund innan liten vaknar.

2 kommentarer:

Carolina sa...

Vad är det för företag du ska starta?

Är lite nyfiken - har du fått hem din vinst från Canvastavlan ännu?

Hoppas allt är bra, finns flera braiga tävlingar igång inne hos mig nu också - kika gärna in o var med! ;-) kram!

Robin sa...

Snygg bild på FB, om du fixar det bara hälften av GBGvarvet så blir det kanon. Kramar dig