onsdag, februari 17

Syster

Har ju min syster på besök och jag verkligen njuter. Igår åt vi en mysig middag ihop och efter det spelade vi kort med barnen. Lite trångt runt vårat köksbord men alldeles underbart.

När vi sedan skulle bädda till de var alla barnen med och "hjälpte" till. De skojade och busade för fullt. Snacka om att ladda batterierna med lycka. Vi avslutade med att ligga alla 6 huller om buller i vår stora säng medans jag läste TinTin för de barn som ville höra. Liten snurrade mest runt mellan oss.

Jag la mig med mina barn i vår säng och somnade jag med. Syster tyckte jag behövde det så hon väckte mig inte. Får ta igen vår pratstund ikväll om vi kan få barnen i säng utan att jag somnar. Troligen inte möjligt men då får syster väcka mig.

Mina barn fick gå till skolan (det måste han ju) och till dagis idag. Jag har gjort klart det sista på min hemtenta och syster med barn har bara slappat och myst.

Nu är syster och hennes dotter och hämtar min minsteman på dagis. På väg hem går de förbi butiken. Jag är hemma med hennes son som inte vill gå ut. Han trivs hemma hos moster.

Ikväll skall vi alla gå på stora killens rymdkväll på skolan. Då kommer jag ladda mitt batteri med lycka och glädje ännu mer. Kan inte få nog så mycket och jag njuter allt jag kan de här dagarna.

4 kommentarer:

Frida-FantastiskaMamman.blogg.se sa...

Njut på så MYCKET du kan vännen...laddade batterier behöver man för att orka med den här kalla vintern.
Ha det så trevligt ikväll!!
Kramar<3

Popprinsessan sa...

Vad härligt det låter! Kan sakna syskonkärlek ibland, är enda barnet. Det är sånt här som får mig att tänka att L kanske skulle få ett syskon...

Njut ordentligt!!
Kram!

Robin sa...

Låter bara så härligt, det är ni värda allihop.

Robin sa...

Njut det är ni värda massor ggr om