tisdag, februari 23

Tillbaka

Sitter och väntar på att liten skall vakna. Vi var hemma igår för han var så förkyld men på eftermiddagen och kvällen var han riktigt bra så idag får han gå till dagis så jag kan komma till skolan. Runt 4 i natt vaknade han och var helt otröstlig. Sparkade, slog och skrek. Kan ha varit en mardröm. När han lugnat sig lite gick vi ner en tur och tog lite att dricka. Han somnade inte om direkt och är trött idag. Han får sova en stund så han orkar med dagen. Det viktigaste är inte tiden utan att han får bli helt bra. Till skola och dagis kommer vi fast bara lite senare.

Min syster har ju varit här och det vara bara helt underbart. Tiden flög iväg och jag och mina barn hade önskat hon kunde stanna mycket längre. Liten går och ropar på kusinen och moster lite varje dag. Hoppas vi kan träffas snart igen.

Jag och liten var till Arlanda i lördags och lämnade stora killen som skulle få flyga till sin pappa över sportlovet. Var självklart lite smått nervös och var nära flera gånger att ställa in och boka om men det hemska vädret som skulle komma blev inte så illa. Vi tog god tid på oss och det enda hindret var att vi hamnade bakom plogbilar på E20 och fick köra i 40 några mil. Det gjorde inget. Vi hade aldrig bråttom.

Värre var det för min syster och barn som blev fångar på SJ:s X2000 nr 429  i Halllsberg. Tåget var 3 timmar sent från början och när de kom ombord var all mat redan slut. Resan som skall ta 2 tim och 10 minuter tog över 9 timmar. Personalen ignorerade de. Det blev fullt på toaletterna. Maten var slut nästan från start mm mm.

När jag hade lämnat de hörde jag på radion att de skulle ställa in flera tåg får de inte kunde få växlarna att fungera som de skulle. Nu tycker jag det är märkligt att de chansar med några tåg när de vet problemet innan. Sen är det extra märkligt varför de inte laddat tågen med proviant i fall något skulle gå fel (som de misstänkte). Vi skulle köra tur retur Stockholm och jag hade laddat bilen men tjocka filtar, massor av frukt, snacks, dricka, varma ytterkläder, mössor, vantar mm mm. Något kunde ju hända och vi blev stående.

Nu skall jag försöka få upp min sömntuta så han inte sover bort hela dagen.

Här snöar det massor igen.

1 kommentar:

Popprinsessan sa...

Nu fick du mig att tänka på lite extra saker iför vår resa till huvudstaden imorgon! Tack!

Härligt att ni haft det bra under besöket. Tråkigt med sjukdomar och mardrömmar bara, men jag hoppas att det går snabbt över!