tisdag, februari 2

Ström

Igår kom det äntligen några elektriker hit och fortsatte på det påbörjade projektet i källaren. De jobbade hela dagen och blev nästan färdiga. Ett tag såg det riktigt mörkt ut men tack vare deras skicklighet kommer nog det med att lösa sig.

Vi har bytt ut hela proppskåpet mot snabbsäkringar och då även installerat jordfelsbrytare på huset. Känns skönt. Det var endast lampan över diskbänken som var felkopplad. 

Föreutom proppskåpet kopplade de inte golvvärme i tvättstugan och ordnade nya kontakter till mig. Nu kan jag äntligen tvätta och tumla samtidigt igen. De har kopplat till badkaret så snart det kommer till vatten kan jag ta mig ett långt härligt bubbelbad. Det längtar jag till.

Meningen var att de även skulle koppla in golvvärmen på badet och det började de med. Det var något fel på strömmen dit för när de mätte ledningarna var de helt döda. Fy. Det såg ut som vi skulle bli tvugna att riva upp golvet igen och byta ut de MEN tack vare duktiga killar ser det ut att kanske kunna ordna sig. De skall komma tillbaka på tis nästa vecka och göra klart. Då skall de även hjälpa oss med strömmen i sovrummen. Just nu tänder vi vår taklampa i lillemans rum. Så kan vi inte ha det. 

Liten har inte varit mer sjuk. Hoppas det bara var något tillfälligt i söndags. Ingen av oss andra har blivit dåliga heller. 

1 kommentar:

Anne sa...

Vad härligt att få det fixat! Livet blir liksom lite enklare då när all ström är på rätt ställe och säkert inkopplat ;)

Så skönt att "hemska sjukan" verkar ha gett sig iväg!
Ha en skön dag, Kram