måndag, februari 1

God morgon?

Tröttheten känns inte ännu men lär komma senare under dagen. 

Lagom till middagen igår blev lilleman sjuk. Han spydde en fontän över hela sig och sitt bord. Det var bara upp och i duschen. På med pyamas. Ner och försöka avsluta middagen för oss andra. Ny omgång. Ny dusch. Ny pyamas. 

Efter det ansågs middagen avslutad och jag satte mig  i soffan med lilleman som nu var ganska trött. Det kom några gånger mer men då var jag beredd med en hink så det gick smidigt under omständigheterna.

Han somnade och har sovit ok hela natten utan några illamåeden. De första tim sov jag inte så bra. Minsta lilla host, skruv eller gny så vaknade jag redo med spannen så vi skulle slippa få allt i sängen. Den behövdes inte mer som tur var. 

Nu sover han hos sin pappa och jag gör mig klar för en dag i skolan. Det är bara att bita ihop.

Önskar alla en härlig dag.

3 kommentarer:

Anne sa...

Usch usch usch! Magsjuka! Jag har värsta kräkfobi och lider intensivt med er just nu!
Hoppas att ni andra klarar er ifrån detta hemska!
Ha det bra! Kram

mamma russin sa...

usch gumman..
nu mår jag illa igen när jag läser om magsjukan.. ryser..

hoppas hoppas att ni övriga klarar er, ät vitpepparkorn..:)

har inte gjort mer med din blogg än, har ju jobbat i helgen..

kramrkam

Popprinsessan sa...

Oj, oj, den här kräksjukan verkar verkligen sprida sig nu! Mår illa bara av att tänka på det... och hoppas verkligen att ingen mer insjuknat hos er!

Jag kan inte heller sova när L är (har varit) kräksjuk. Är orolig att hon ska ligga ner och kräka och kvävas..

Håller tummarna att du får sova gott inatt!!

Kram!