tisdag, januari 19

Presentjakten fortsätter

Nu tycker älsklingen att jag borde ha listat ut det. 

NEJ, det har jag inte. Jag är så värdelös på gåtor. När jag var inne i stan och hämtade medicin till stora killen gick jag förbi enda butiken med ett "namn" i namnet och frågade om de hade ett paket till mig. De tyckte det var en kul ide och önskade mig lycka till men tyvärr var det inte hos de det fanns. Suck!

Det jag vet än så länge är att:

  1. det är ett gammalt norskt killnamn som var populärt på 30-talet. Ca 15 000 heter det i norge idag och nej popprinsessan så är det inga av de namnen du så snällt räknat upp
  2. det ligger på Hantverksgatan vid eller i Violen.
  3. vi har en gammal granne som heter det. Om han är gammal eller om det är en tidigare granne vet jag inte.

Jag hoppas jag får en till ledtråd imorgon. Det skulle ju vara trist om jag inte hittar den. Vill inte att älsklingen skall behöva säga det heller. 

Får ta mig en tur på stan imorgon efter skolan och "leta". Det har inte funnits tid eller möjlighet nu när barnen är dåliga. 

1 kommentar:

Popprinsessan sa...

Vad roligt det är med alla gåtorna! Synd att jag inte kan hjälpa dig mer!

Är det imorgon du fyller år?

Är Violen ett köpcentrum? Finns det någon lista över vilka butiker som finns där?