onsdag, januari 20

Sista chansen

Idag är det födelsedag.
Just nu sitter jag en liten snabbis här medans mina killar får sov en liten stund till. Lilleman skall på dagis, jag skall på skola men stor killen får vara hemma. Vi har en snäll granne som kommer och kollar till honom under dagen.

Fick ett "sista" mail igår med en bättre sammanfattning än den jag gjorde.
  1. Adressen till butiken "din" er Köpmangatan nr XX, och ligger i Violen (en mini galleria)
  2. Butikkens navn er veldig LIKT navnet til en av våre närmeste naboer i ..., detta navnet var veldig populärt i Norge på 1930-talet. Og er like vanlig i Norge som i Sverige.
  3. Små barn har ofte navn som er populäre for tiden, mend ELDRE folk har navn som var populäre för i tiden, som feks på 1930-tallet ;)

Det finns fem butiker i Violen. Jag har redan varit inne i en av de och frågat. Då är det bara fyra kvar. En butik där är Netto och den kan jag hoppa så då är det bara 3 butiker kvar.

Idag kommer jag få en present från min älskling även om han inte är hemma.

Grannarna kommer över på lite mackor och fika ikväll.

1 kommentar:

Anne sa...

Åh Grattis på din födelsedag!

Hoppas att du finner din present, jag tycker att det var en riktigt rolig idé av din man!
Jag följer med spänning...!

Hoppas att du får en härlig dag! Kram