torsdag, november 19

Spruta

Sitter på kontoret och försöker koncentrera mig. Vi tänker åka in och få vår vaccination idag. Vi tar hela familjen i en släng. Lika bra det.
Hörde att det är ca 1 timmes kö att få den. Hoppas det inte är längre bara. Barnen kan bli lite rastlösa. Älsklingen kommer in med de sen och möter upp mig.

Idag känner jag mig lite sliten. Vaknade till när älsklingen kom och la sig runt 1 men somnade om ganska snabbt. Vaknade igen vid 2 av att lilleman vaknade och var så ledsen. Troligen en mardröm och en överfull blöja. Han fick nytt och fick sova mellan oss resten av natten.

Pratade med en kompis som tagit sprutan och både hon och hennes barn blev lite medtagna. Det höll bara i sig en dag som tur är. Hon tyckte det var lite underligt att vi skulle ta alla 4 på en gång. Ingen som skall vara "frisk" och ta hand om de andra?

Vi kör och hoppas på det bästa. Jag kan säkert framana lite extra krafter. Brukar kunna det när det verkligen behövs. Älsklingen brukar alltid bli smittad så jag håller fingrar och tår att han har en stark nog kropp att hantera detta.

Inga kommentarer: