torsdag, november 19

Fullt i kroppen

Det var inga som helst problem med att ta sprutan. Visserligen regnade det men det var nog det enda trista med det hela. 

Stora killen bestämde ordningen. 

  • Älskligen
  • Stora killen
  • Mamma
  • Lillebror

Fy vad läskigt säger han när älskligen får sin spruta. Han hänger över för att riktigt kunna se allt. Slutar inte titta fast han säger det är läskigt. Sen är det hans tur. Får sitta i älsklingens knä för lite pirrigt var det. Han skulle berätta om sin super present han fick av morfar och L i tisdags men kunde inte slita uppmärksamheten från sprutan. Rycker till när hon sticker och gnyr lite men det går fort över i nyfikenhet. 

Två klara och så var det mammas tur. Suck. Det här med sprutor är inte min grej. Har tidigare haft stora problem så jag fått black-out bara av tanken. Efter lite terapi och två barn har jag hittat min hanteringsmetod. 

Älsklingen klappade mig så fint på knät och jag fokuserade på min andning och avslappning. Stick, suck och så var det över.

Sist men inte minst var det så lillemans tur. Han skulle få sin i låret så byxor och strumpbyxor åkte ner. Han fick med sitta i älsklingens knä. Även han var nyfiken och ville se vad som hände. När hon stack till klagade han och blev lite ledsen men det gick lika fort över. Sen var de så glada igen båda killarna. 

En nöjd och stolt mamma gick så till bilen med sina duktiga killar och omtänksamma sambo.

4 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Hej!
Hur mår ni nu?
Jag tog också sprutan idag och mår än så länge bra. Det känns som om jag har grym träningsvärk i armen, annars ok.

Min J kommer hem inatt/tidigt imorgon bitti så jag hoppas att jag inte blir sjuk nu. Hade verkligen varit mysigt med en riktig familjehelg, det var länge sedan :-)

Jessica-tre killar och en tjej sa...

Hmm, jag googlade på tre killar och en tjej, för den frasen använder jag på/om min blogg. Men jag har huvudtitelt 3 mot 1 iofs.. Kul att hitta fler som har samma idé.

Jag har inte vaccinerat mig, vi är nog för sent ute, stora sonen ligger i 40 graders feber just nu.. Typiskt. har inte fått chansen förrän nu, och då blir han sjuk. Tajming.
Nåja.

Jag kan ju när jag ändå är här säga att du är välkommen att titta in hos mig och att delta i min tävling där man kan vinna en barnalmanacka.

Http://tremoten.blogg.se är adressen.

Ha en fortsatt bra kväll!
Jessica

Lotta sa...

Skönt att ha det gjort för hela familjen!
HOppas biverkningarna uteblir!
Kramen

Anne sa...

Så skönt att hela familjen kunde få den samtidigt! I vår familj är det två av fyra som fått den. Hoppas att ni slipper tråkiga biverkningar!
Ha en skön dag! Kram