lördag, november 21

En helg med familjen

Sitter just nu och planerar för en helg vi skall ha med familjen innan jul. Det kommer bli en riktigt underbar helg med massor av mys, kärlek och härligt sällskap.

Vi skall hem till min mamma och sova hos de. En av kvällarna skall jag och älsklingen för första gången sedan lilleman kom gå ut för oss själva. Mormor skall vara barnvakt och det kommer gå så bra. Lilleman trivs så gott i deras sällskap. Det blir ganska långt mellan gångerna vi träffas men det tar bara några minuter så är lilleman "hemma" med de igen. Underbart.

Jag och älsklingen skall gå ut och äta här först. Sen får vi se vad det blir. Har bokat ett fönsterbord med utsikt över älven. Romantik!

En av dagarna skall vi även gå på julmarknaden på Liserberg. Det är något vi försöker göra minst en gång varje år. Det är så mysigt att bara gå runt bland bodarna, åka lite karuseller och dricka glögg. Vanligen brukar vi köpa världens godaste senap då med men nu har vi kvar sedan sist så det behövs nog inte i år.

Flygande Jacob står i ugnen. Snart blir det lördagsmys med mina killar.

3 kommentarer:

Anne sa...

Åh det låter så mysigt med en romantisk middag på tu man hand! Härligt!
Ni kommer få en toppenhelg ;)
Ha det bäst! Kram

Lotta sa...

Åh så härligt det låter.
Hoppas verkligen att ni fick världens romantik när ni var ute.
Mysigt med julmarknaden. Synd på vädret bara.
Fattas lite snö och minusgrader.
Kramen

Frida sa...

ALLA behöver lite ´vuxentid med varandra..
Kommer att bli superhärligt tror jag. Åh vad mysigt med julmarknad, jag älskar att gå runt & titta på allt som finns där.
Kram Kram<3