fredag, november 13

Det var en liten kamp igår kväll med att få killarna i säng. Ingen av de ville sova och båda var gnälliga och sura vid läggdags. Vet inte varför för vi hade en mysig och lugn kväll före det.

De somnade till slut och då fick jag några minuter över för att prata med min älskling. Han fick visst inte helt med sig att det varit en jobbig kväll fast jag talat om det. Han tjatade vidare där killarna slutade. Var det fullmåne igår eller nåt. Så brukar det inte vara.

Vi avslutade samtalet bra i alla fall så jag kunde sova gott.
Lilleman sov i sin säng hela natten. Skönt.

Dagen idag har varit väldigt intressant och gått undan i 220. Helt plötsligt var den slut.
Nu har vi varit på vår "praktikplats" i 2 veckor. Helt otroligt. Bara 4 kvar och jag tror de bara kommer försvinna. När de är borta är det så jul.

I år är älsklingen ledig över helgerna och det bär av till Island och hans familj. Det blir nog en del middagar och träffa alla mostrar och kusiner.
En dag tänker vi få barnvakt till lilleman (stora killen är med sin pappa tyvärr) och åka bara jag och älsklingen till Blue Lagoon och bara njuta. Förra gången vi var där sken solen över de snöklädda fjällen. Helt underbart.
Till er som inte varit på Island ännu vill jag bara säga att ni har missat ett fantastiskt land. Vilka naturfenomen det finns att se.

Nu skall jag få lilleman i säng. Det har varit en lång vecka för honom och han är trött.

I helgen skall vi bara mysa och umgår. Städa lite när jag hinner.

Hoppas ni alla får en mysig helg.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Det är bra att vi får reda på att ni åker bort över jul så slipper vi stå på trappan och undra eftersom vi bestämde jul hos er.

Anne sa...

Island! Åh dit har jag alltid velat åka, men det är ju så dyrt om man inte har någon att åka till.
Hoppas att ni får en riktigft skön helg. Kram kram

Lotta sa...

ISLAND!
Vilket paradis, vilken dröm.
Lyckliga ni som får åka dit!
Hur firar man jul där?
Kramen

Frida sa...

Vissa kvällar är mindre roliga än andra....
Gud så mysigt att få åka till Island, har aldriig varit där men det verkar helt ljuvligt vackert.
Hoppas att du haft en bra dag & att du får en skön natt!
Massor av kramar<3

Popprinsessan sa...

Hoppas att du fått en skön helg och att nattningen gått lite bättre. Ibland är det helt omöjligt att få L att sova, men fördelen är att hon ofast är nöjd med att ligga och snacka, "läsa" och leka lite själv. Jag blir mest bara stressad av att klockan blir mer och mer och hon inte sover :-)

Låter mysigt med jul på Island. Har aldrig varit där.

Hoppas att du har en bra dag!