måndag, november 16

Ny kamp

Så var det dags för en ny liten lägga sig kamp. Har nu legat hos honom i en timme och han är seg men vägrar somna. Lämnade han med speldosan själv en stund så får vi se. 

Känner inte att jag har den tiden eller det tålamodet för att ha det så här varje dag. Får inte gjort så mycket annat än lägga barnen känns det som. 

Som tur är så tycker stora killen det är ok att han får sin TV tid när jag lägger lilleman. Eller försöker får jag ju säga.

Imorgon kommer min pappa hit på besök. Det skall bli så trevligt att få lite tid med honom. Det blir aldrig riktigt tid till att bara umgås och prata. Vi bor några mil ifrån varandra med.

Idag kom kallelse för vaccination för lilleman. Tror jag skall försöka få det gjort så fort jag kan. Första fallen av influensan har bekräftats på några skolor i stan 1 mil från där vi bor. Gillar det inte alls.

På väg till kontoret i morse fick jag ett litet litet stenskott i rutan. Det var bara några veckor sedan vi bytten den så jag måste försöka få lagat det innan det blir för sent och hela rutan måste bytas igen.

Blödiga jag. Liten kom upp några gånger men när han klappar på kudden och säger "gigga gä" kan jag inte motstå. Jag la mig inte på kudden men jag satt hos honom i 20 minuter till. Nu sover han gott och jag skall ta barn nr 2 och läsa en saga för innan han med skall sova. 

3 kommentarer:

Lotta sa...

Ja det är tröttande med utdragna läggprocedurer.
JAg blir alltid så trött själv.
Minns hur jag låg bredvid barnen och när jag tyst tyst smög upp så öppnade de sina vackra ögon igen.
Pust!
Skönt att det blir bättre med åldern.
Men sonen vill ofta att jag ligger bredvid honom en stund, men det gör jag gärna.
Kramen

Anne sa...

Usch ja det där med läggningar kan vara riktigt tålamodsprövande. Tufft när du är själv oxå.
Hoppas att det bara är tillfälligt och att det vänder snart.
Ha det bäst! Kram

Mamma Russin sa...

hej gumman...

jag har med tagit tag i vaccinet för stina idag... imorgon kommer vi troligtvis ta det till gumman.. annars har jag en tid tills på tisdag bokad om det är för mycket folk imorgon... min kusins man och son ligger dåliga just nu i svininfluensan... deras dpotter är hjärtopererad och har fått bromsmedcin så här är den verkligen nära nu.. :(

hoppas det löser sig med nattning av lillemannen.. stina "pepperpepper" är bara till att lägga och gå ut så somnar hon än så länge...

stora kramar till dig min vän..