torsdag, november 12

Besök

Nästa vecka kommer min pappa till oss i några dagar och hälsar på. Det kommer bli så trevligt.

Denna veckan är väldigt intensiv men väldigt kul. Nästa vecka blir lite lugnare då vi har andra uppgifter att göra. Det passar perfekt med besök då. Jag vill ju ha tid att umågs med när man får besök. Inte bara träffas och äta middag ihop.

Min tid flyger bort och snart är det jul. Vi brukar pynta huset lite med ljus till jul och det får nog älsklingen göra lite tidigt i år. Det får bli denna gången han är hemma för nästa gång kommer han hem 1 vecka innan jul och jag vill kunna njuta av det lite längre.

En granne till oss brukar vara helt galen med sånt. Han har granar och tomtar och mängder med ljus. Det tar honom en helg att få upp allt. Vi har några "istappar" som hänger runt entreen och en ren med släde på taket över. Vi har en ljuslinga med ris på balkongräcket med. Sen är det inte så mycket mer. Skulle vilja ha någon risslinga eller ett nät på altanen på baksidan med. Får se vad jag kan lura till mig av älsklingen.

Tillbaka till mitt kuliga jobb....

2 kommentarer:

Frida sa...

Jag är ingen juldekoratör av stora mått;D till barnens stora förtret. Dom skulle gärna ha både det ena & det andra på huset, men jag säger blankt nej till allt sånt!
Kul att få pappabesök, hur är det med honom??
Kramar<3

Lotta sa...

Jag tycker att d et är fint med sådär lagom mycket pynt.
När barnen var mindre ville dom ha färgglada lampor som blinkade, men jag klarade mig...
Kramen