onsdag, september 23

Utvecklingssamtal

Det block vi läser nu är det största på hela kursen och vi har haft samma lärare nästan hela tiden. Så de sista dagarna har hon haft ett litet utvecklingssamtal med var och en.

Idag var det så min tur. Det kom inte upp något som jag inte väntade mig. Jag fick bekräftat lite av det jag uppfattat som riktigt. Fick ett tack för hon hade känt ett stöd i mig då det var lite turbulens i starten. Fattas bara när man blir orättvist behandlad. Lärare eller elev. Det kan jag inte blunda för.

Känner dock inte att jag fått ut max av kursen men så känner jag till och efter varje kurs. Jag har t ex ännu inte läst ut alla böcker till kursen. Har fått med mig det mesta men det finns alltid mer...
Efter förutsättningarna som finns har jag gjort nästan det jag kan och är så gott som nöjd ändå.

Nästa vecka blir det ekonomi och nya tag. Det hoppar vilt och man får hänga med så gott det går. Har börjat läsa lite i böckerna för nästa vecka så jag har en liten grund.

Nu är jag som vanligt helt slut efter en lång och intensiv dag. Försöka hoppa i säng.

En fråga som kom upp i klassen.
Räknas studier som ett slags arbete? Vad tycker du?

4 kommentarer:

Lotta sa...

Såpirrigt med sådana samtal.
När det är dax för medarbetarsamtal på jobbet är jag jättenervös...
Skönt att det gick bra iaf.
Kramen

Frida sa...

KJag gillar att ha såna smatal, det är alltid nyttigt att få reflektera över mig själv & mitt arbete & få feedback på det.
Vad skönt att ha alla dina killar hemma igen.
Hoppas att du får sn jättemysig dag vännen.
Kramar<3

Anne sa...

Så skönt att det gick bra med ditt samtal. Jag tycker absolut att studier ska räknas som arbete. Den stora skillnaden tycker jag är att när man jobbar så lämnar man jobbet och går hem och är ledig men när man pluggar så pågår det en arbetsam process i huvudet dygnet om!!!
Ha en skön dag! Kram

Lotta sa...

Nej det är idag som dragningen är.
Håll tummarna för mig och ha en fin dag.
Kramen