onsdag, september 9

Mysmorgon

Klockan stod på 5.55 men 5.54 väckte lilleman mig med lite skruvat och sparkar. Jag låg kvar för han kanske skulle somna till igen. Var inte vaken ännu. Vi låg kvar i 20 min men då hade han vaknat till så mycket att det inte längre var någon ide att sova vidare.

Vi gick ner och skulle börja med frukosten då jag hör några steg i trappen. Stora killen har även han vaknat tidigare idag.

Det var faktiskt ganska mysigt när de var uppe tidigare. Vi fick lite extra tid innan dagis och skola. En bra star på dagen får jag säga.

När jag kom hem från att lämnat lilleman på dagis (som går overkligt bra) var stora killen i telefon med sin pappa (bor i Köpenhamn). Han hade fått lust att ringa honom och hittade fram hans nr från telefonlistan i telefonen. Det var bra gjort av min duktiga kille. Annars har alltid jag ringt för honom.

Det var länge, länge sedan han pratade med sin pappa så det var tur att han svarade denna gången.

Nu är det iväg till skolan för mig med.

6 kommentarer:

Mamma Russin sa...

hej hopp...

duktigt av storis att ringa själv..:)

puss och kram

Anne sa...

Åh det låter som en bra start på dagen! Hoppas att resten blir lika bra! Kram

Frida sa...

Vad skönt för honom att pappa svarade.
Vilken mysig start på dagen, önskar att alla dagar fick vara såna.
Masssor av kramar<3

Lotta sa...

Lugna mornar är guld värda.
Så pappalängtan slog till.
Skönt att han fick känslan tillfredsställd via telefonen.
Telefonen har räddat mig många gånger när barnen inte är här...
Kramen

Shimmer sa...

Nu har vi fyllt på www.shimmer.nu med Disp, Joico och Urban Couture! Kika in och berätta hur du tycker det ser ut!

Popprinsessan sa...

Låter som en mysig start på dagen!

Angående musik, som du skrev om för ett tag sedan, så skulle jag tipsa om den senaste Absolute music 61. Speciellt cd2 var fylld med uptempolåtar. Jag har insett att jag inte är så bra på "ny" musik och det är många artister jag aldrig hört talas om... men när jag lyssnade på skivan så kunde jag inte låta bli att tänka på att "den" låter kommer att passa till kräftskivan, och den, och den....

På tal om musik så har jag köpt 4 nya skivor på en vecka!! Jag som i princip aldrig köper skivor och som inte har gjort det på några av... av hrmm.. olika anledningar.. hrmm....