torsdag, september 10

Håll fast. Här går det undan...

Kors. Redan torsdag kväll. Dagarna har flugit bort. Fattar inte var tiden tar vägen.
Sista dagen i skolan idag för denna veckan men imorgon är det egenstudie igen.
Har MYCKET som jag vill göra och LITE som jag skall göra.

Planer för fredagen:
LIA projekt skall filas på. Börjar få ihop några bra ideer tror jag.
Litteratur som skall gås igenom till denna kursen, LIA:n och nästa kurs.
Ut i spåret och springa. Kanske tar grusvägen. Det får vädret visa imorgon.
Hämta barnen och sen bara leka, mysa och umgås med de.

I tisdags kom jag tidigt i säng och somnade direkt. Det är allt för sällan det händer. När jag sovit kanske 10 minuter ringer hemtelefonen. Yr och trött svarade jag. Det var älsklingen som ringde. De är ju i dokk(varv) nu och tis var båda styrmännen lediga på kvällen. De hade suttit och druckit några öl och nu ville han ringa och säga att han Älskar mig.
Gulligt och snällt men jag ville bara sova så jag avbröt och la på. Så snällt jag kunde. Han tog det bra och gick ner i pubben på båten och fortsatte kvällen.

Nu är det så att han ringer varje dag hem och säger han Älskar mig, saknar mig, tänker på mig. Jag är lyckligt lottad på det sättet.

Inga kommentarer: