torsdag, september 10

Liten finsmakare

Barnen var länge på dagis och fritids idag. När vi väl var hemma var det helt underbart väder så stannade ute och lekte. Vi drog ut lite på middagen för det var så synd att gå inte från det fina vädret.

Grannen kom förbi och vi stod och pratade. Stora killen ropade på mig och när jag vände mig om igen såg jag att lilleman stoppade något i munnen. Hoppade ner och tog ut det direkt. Hörde hur han bet till på något hårt som knakade i hans lilla mun.

Det jag fick ut var en hårt klump. Så inte var det var först men när jag vände på "stenen" såg jag att det var en SNIGEL. Fy, blä, usch. Det var inte bara ett tomt snigelskal utan det var en LEVANDE snigel. Den hade krypit in i sitt skal men fy, blä, usch.

Han är inte kräsen. Äter allt och tydligen då ALLT.

C busar med lillebror. Han vill sitta på stor stol nu. Tar sig upp allt för fort med.

Inga kommentarer: