torsdag, september 3

Eget ansvar + egen mening = kunde gått illa

Som jag skrev igår har stora killens väckarklocka fixats och han är så glad för det. Nu kommer han sig upp ur sängen själv på morgonen. Det känns som han är stolt och nöjd över det själv.

Igår var jag helt slut efter skolan. All ork var som bortblåst. Kan bero på dålig sömn flera nätter. Jag somnade i alla fall redan klockan halv nio igår. Behövde det. Älsklingen försökte visst väcka mig men utan framgång.

Så idag var även jag glad för att stora killen har sin egen klocka som ringer. Eftersom jag somnade lite före planerat och ifrån uppgifterna på kvällen hade jag heller inte hunnit ställa min klocka. Jag är ledig från skolan idag men barnen skulle upp och iväg. Älsklingen tänkte att det var inte mer än rätt att jag tog morgonen eftersom jag "la mig tidigt" igår. Helt ok för mig om sett till så jag kom upp.

Stora killen går normalt upp runt klockan sju men igår hade han visst ställt klockan lite tidigare för han ville hinna leka med lego innan skolan. Som tur var hade han bara ställt den på halv sju men det kunde blivit väldigt fel.

Jag vaknade av hans klocka och morgonen gick lugnt och bra. Barnen är på skola resp. dagis. Jag skall strax ta mig en runda i spåret innan jag gör något annat.

4 kommentarer:

Mamma Russin sa...

hoppas du får en fin ledig dag gumman.. kramisar

Lotta sa...

Duktiga du som tar spåret!
Jag har rastat snabeldraken när Iprenen gjorde verkan, annars mest legat på soffan. rist!
Vilken tur att han ställt klockan. Jag somnade oxå tidigt igår, när jag la mig tillsammans med barnen en stund. Mannen väntade nere, men jag kom visst aldrig. Han tyckte jag var tråkig, jag tyckte jag var sjuk...
Kramen

Anne sa...

Visst är det skönt när barnen börjar kunna ta sig upp själva! Jag tror oxå att det är bra för barnen att få känna ett ansvar. Skönt att det fungerar;)
Hoppas att du är utvilad nu, ha det bäst! Kram

Frida sa...

Hoppas att löprundan gick bra, här har det inte sprungits sen jag vet inte när......
Kramar<3