onsdag, september 2

Stor blir större

Natt till igår blev jag väckt av ett nytt hemskt ljud. Det tog mig en stund innan jag vaknade till och kunde tänka. Sambo och barn sov ostört. Hur de nu kunde det fattar jag inte.

Jag gick i alla fall upp och gick mot där jag trodde ljudet kom ifrån. Det var ner för trappan till vardagsrummet. Där, på soffbordet låg den. Stora killens "trasiga" väckarklocka som visst inte var trasig längre. Killarna hade fixat med den på dagen och "glömt" att kolla om den var ställd rätt.

Idag togs den så i bruk som den skulle. När jag satt i lugn och ro för mig själv och åt kom stora killen tassande ner av sig själv. Vilken bra start på dagen. Han var nöjd med att kunna vakna själv och gå upp.

Så nu är det nya rutiner som tas i bruk i detta hur.

De två andra sover fortfarande...

3 kommentarer:

Mamma Russin sa...

god morgon...

så härligt att stora killen går upp själv av sin klocka.. det har jag varit mycket noga med att lära mina stora barn med.. och jag tror att det är mycket av den "läran" som avgör att de går upp och sköter sig helt själva nu på morgonen.. Jag behöver inte hållas och tjata alls..:)

hoppas du har det fint i skolan gumman.. saknar dig här, det är lite tyst i din hörna i blogglandia..;)

KRAM

Lotta sa...

Vilket härligt sätt att vakna på mitt i natten.
Härligt när de börjar vilja ta mer och mer eget ansvar.
Bara att uppmuntra!
Kramen

Frida sa...

Hihi ja du att vakna av en väckarklocka mitt inatten är INTE det bästa sättet.
Vad skönt att dom nya rytinerna börjar att sätta sig.
Hoppas att du haft en bra dag vännen.
Kramis<3