lördag, september 5

Torsdag till lördag

Kors så fort tiden går. Har inte haft tid och ro till att skriva här. Det blir så vissa stunder och det är helt ok. Bloggen är ju MIN och mest till för MIG.

I torsdags var jag ledig från skolan. Har lite böcker jag skall läsa men mest för egen del. Vill vara lite uppdaterad innan ämnet tas upp så jag kan vara lite delaktig under lektionen. Upplever att jag får mer ut av det då.

Jag hade då även möjlighet att komma mig ut i spåret. 5 km har ju varit min runda de sista gångerna och skulle så även bli i torsdags. Efter två varv = 5 km var jag inte helt slut utan gav mig ut på ett tredje varv=7,5 km. Det gick över förväntan bra. Klart att det tar emot lite och är segt men jag jämför bara med mig själv och jag är NÖJD över min prestation. Upptäckte även vilket av hållen som jag har lättast att springa och det var inte det hållet jag sprang de två första varven tyvärr.
När jag blivit av med några extra kilon som tynger skall jag börja träna lite mer medvetet. Inte bara ut och springa/lunka spåret rakt av. Men för nu är det precis det som passar mig.

Var på ett litet möte med stora killens skola om hur det kommer bli för honom framöver. Det gick bra och var skönt att höra att han har så engagerade lärare. Inte alla barn idag som har det tyvärr. Förstår lärarna med som inte får några resurser för extra tid till barnen.

Eftermiddagen och kvällen var planerad till IKEA. Turen gick till Örebro för vi hade precis fått besked om att TV:n vi haft på service var klar att hämtas. Hyrde släp på vägen och så var vi på väg. Jag och stora sonen somnade i baksätet. Vi har så mörka rutor bak att det är svårt att inte bli trött.

K-rauta, Max, IKEA och NetOnNet var rundan denna gången.
På IKEA tittade vi på en ny säng till stora killen. Han skulle få se hur de ser ut. Han skall få en loftsäng men vi köper bara ny madrass och begagnad säng. Nu är bara frågan om det skall vara en 90 eller 140 madrass.
En ny tjockare madrass till hans växasäng blev det. Den han sover på nu är det en grop i för madrassen är så dålig. Inte bra för en växande kille att sova så.

Mot slutet på IKEA blev han så sur och gnällig. Det var inte speciellt konstigt. Han hade fått feber igen. Sabla förkylning som inte vill släppa taget om min gullunge. Snabbt förbi NetOnNet och hämtade upp TV:n sen hem och stoppa han i säng.

Fredagen blev lugn. Läste mycket i min bok för skolan. Kvällen blev familjemys. Hembakad pizza och film i källaren. Det blev ingen brasa för det var för varmt. Vi har inte haft sådan familjemys sedan lilleman var liten och det märktes. Det var inte som "vanligt" utan full fart. När han ätit klart sprang han runt och pillade på ALLT. Han lyckades t.o.m stänga av filmen en gång. Ingen hit.
Familjemyset slutade med att jag fick gå upp med lilleman och leka uppe. Följden blev också att jag gick i säng tidigt igen. Somnade före tio igen. Nu sov jag väldigt lite natten innan så jag var helt slut.

Idag är det lördag och sista dagen hemma för älsklingen. Hans båt skall i dock så han går på några dagar tidigare för att följa båten dit. Just nu sover han. Hela perioden hemma har han varit förkyld och dålig. Vi har inte fått gjort NÅGOT. Trist när han var hemma kortare denna gången. Han har en illa hosta så jag tycker han skall ringa sin chef och fråga om han får komma. Innan han åkte hem fick de ett meddelande om att om de kände sig förkylda fick de inte ens lämna hytten utan skulle kalla på sin chef för bedömning. Får se vad de säger. De fraktar ju mycket folk mellan Norge och Danmark men denna gången har de inga passagerar i början.

Älsklingen sov länge idag. Kom upp nyss kl.10:30. Vi har inget planerat utan kommer nog vara hemma och ta det lugnt . 2 av 4 är ju dåliga med.

Det blev ett långt inlägg denna gången. Får se när jag får tid igen.

2 kommentarer:

Anne sa...

Tråkigt att Ni är sjuka, men det är väl så det blir nu på hösten. Hoppas att Ni snart kryar på er och att tiden går fort till din man kommer hem igen!
Ha en skön dag!

Johan - känd som jojje sa...

Hejsan jätte fin blogg hur många år är du?