söndag, augusti 23

Ny dag med sol

Vaknade vid 8 idag. Fick sovmorgon igen. Tack söta killar. Solen sken in genom en springa mellan väggen och rullgardinen. Det är en fin dag ute.

Vi har avnjutit en lugn och god frukost. Lilleman står nu i hallen och leker med skor. Han väntar på att gå ut och vill inte missa tillfället om det kommer. Han skulle kunna vara ute hela dagarna om det var upp till honom. Idag blir det nog mycket av det.

Det blev ingen shopping igår. Det var för fint väder till det.

Jag tog med lilleman i joggingvagnen på en runda. Det var första gången vi testade den som joggingvagn. Han har den till dagis numera. Det är stora killens gamla vagn.
Det var inte så genomtänkt märkte jag. Lilleman trivdes väldigt bra där. Det som inte var helt genomtänkt var att det är tyngre med vagn och barn, jag tog en längre runda än vanligt för jag kan inte ha vagnen med i det dåliga spåret, det var motvind och min kondition är inte helt bra ännu. Vi kom oss hem och jag orkade springa mer än väntat. Visserligen somnade lilleman i vagnen men det är sånt som händer.

Det kanske, kanske blir en runda till idag fast lite tidigare. Lagom till lilleman skall sova middag. Kommer jag inte ut idag blir det tidigast torsdag igen och det är känns länge.

3 kommentarer:

Lotta sa...

Så duktig du är att motionera!
Härligt med barn som vill vara ute.
Kramen

Frida sa...

Då håller jag tummarna för att du kom ut i dag;D
Pussar<3

Mamma Russin sa...

hej gumman..

så duktigt du är och springer..

sv: tycker det låter som en toppen idee och komma hitåt på lite shoppnig söta...
Vi kunde ta en heldag denna gång men lunch och fika... :)

KRAM