måndag, augusti 24

Mums mums

Idag fick det bli bananpannkakor. Dels för att det låg 2 väl mogna bananer i fruktskålen som behövdes användas, dels för att det är en mysdag med barnen då det är sista dagen på mitt lugn och sommarlov och inte minst för att det är så himla gott.

Lilleman åt som vanligt bra. Han åt sina med vaniljyoghurt som mig men jag hade lite honung på med. Stora killen åt de med kanel och socker.

När man har något sött på som vaniljyoghurten tycker jag det är onödigt med socker i smeten så det hoppar jag över. Har heller inte i nötter.

Skall förbereda för imorgon för då hinns inte så mycket. Lilleman börjar redan halv 8 så han skall strax i säng.

Idag har varit en riktig sommardag med sol och massa värme. Underbart!

1 kommentar:

Anne sa...

Åh vad det låter gott! Snälla kan du inte lägga ut receptet?
Fösrsta dagen för dig idag då? Hoppas att den blir bra!
ha det! Kram