fredag, augusti 14

Kallt

Precis innan jag skulle somna igår var jag bara tvungen att stänga alla fönster som stod öppna. Det var väldigt kallt inne.

När vi satte oss till frukost visade termometern bara 12.9 grader. Suck. Nu blir det kallare och kallare.

Just övergången från sommar till höst tycker jag är jobbig. Sörjer att sommaren är slut men efter ett tag kan jag njuta av hösten igen. Gillar när det blåser och börjar bli mörk. När man kan krypa upp i soffan med bok, en kopp te och tända alla levande ljus i rummet. Det är supermys för mig.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Ja nu är det en "ny luft" här oxå.
Hög och lite kall.
Men solen skiner och jag tycker att det är ganska skönt för det är så svalt och skönt inne.
Jag längtar oxå efter de tända ljusen och efter att sitta under en filt.
Kramen

Anne sa...

Lite sorgligt är det allt att sommaren börjar ta slut. Nu får vi nog börja blicka mot hösten, fast jag gillar hösten oxå ;)
Jag tycker verkligen om att sitta inne och mysa men oxå en promenad i en rejäl höst storm! Man blir rejält omskakad och fylld med frisk luft!
Hoppas att du får en skön dag stumpan! Kram kram