fredag, augusti 14

Aja baja

Igår kom det tillbaka en kille till dagis som varit ledig över sommaren. Han är 2 månader äldre än min lille. Hans mamma var med igår och idag för att bekanta sig försiktigt med dagis igen innan han skall börja själv på måndag.

Igår var det så att B sopade lite i hallen och när han släppte borsten tog min lille O den. Han älskar också sopborstar. Då ville självklart B ha den tillbaka och när han inte fick det blev han arg. När han blir arg tar han ut det fysiskt på andra. Nu blev det lille O som blev hårt hårt nypt i kinderna. Min lillkille sa inget alls men såg lite förvånad ut. Det blev två märken på kinden men sånt händer.

Idag var det så dags igen. Denna gången hade lille O en telefon som B ville ha. När han inte fick det tog han åter tag i lille Os kinder och skulle nypa hårt hårt hårt. Denna gången såg Bs mamma det och stoppade det strax efter. Märke blev det men inte lika mycket som igår. Lille tappre O sa inget denna gången heller. Vänd bara och gick bort.

Suck att det skall behöva vara så. Klart de små inte förstår men jag hoppas verkligen de klarar av att kontrollera det. Passa B så han inte skadar någon och få han att förstå att så gör man bara inte.

Nu skall jag läsa lite, vila, springa, duscha och sen är det kanske dags att hämta hem lilleman igen. Han skall sova middag där idag med.

5 kommentarer:

Robin sa...

Undrar vart B har lärt sig att nypas, sägs ju att barnen gör inte som vi säger utan hur vi vuxna gör. Hoppas det reder sig med umgänget killarna emellan.

Unknown sa...

hej fina..:)

usch så illa o blir behandlad av B på dagis.. var finns fröknarna??

hoppas det löser sig så inte lilla O blir helt sönder nyp sedan när inte du är med ..

förlåt att jag inte svarat förän nu på din fråga om min lille laptop.. har helt glömt det.. men det är ju en mini jag har, 10 tum bara.. så då passar den ju inte till din.. hoppas du hittar en snart.. :) krmaisar..:)

Mamma russin sa...

haha, det var jag som skrev inlägget innan.. haha.. gubben måste glömt loggat ut sig..

kram igen..

Anne sa...

Usch sånt där är ju alltid jobbigt! För att själv kunna koppla av på jobbet eller i skolan så måste man ju veta att de små är trygga och har det bbra på dagis utan att bli utsatt för hårda tag och nyp. Jag hoppas verkligen att fröknarana kommer att hålla ögonen på den där vildingen.
Ha det bra stumpan! Kram

Grannen sa...

Majken har råkat ut församma barn gissar jag på. Han skulle ha hennes spade, blev sur & nöp till ordentligt i kinden.... Fick ett märke och såg ordentligt förvånad ut innan tårarna trillade ner..