torsdag, augusti 13

Ge mig fart

Så var jag hemma igen efter en liten tur med lilleman på dagis. Det gick så bra att gå idag med. Idag skall han sova middag där för första gången. Skall inte hämta han igen förrens 13.30.

Om jag bara kunde få lite energi till att få gjort något när han är borta. Jag blir så himla passiv när mina barn inte är med mig. Kännser mig lite tom och motivationslös. Inte för att jag är orolig för jag vet att de har det bra. Annars skulle jag ALDRIG lämna de ifrån mig. Får se hur det går nästa vecka när stora killen börjar skolan med och jag blir helt ensam hemma på dagen. Kanske har mamma hunnit och bli inskolad hon med. Vi får se...

Har inget hört om jag "fått" ett fodral eller inte. Hoppas det. Det är inte många som finns till min storlek på dator. Nästan alla fodral är till 13" eller 15". Min dator är 14" storlek.

Nu skall jag läsa tidningen i lugn och ro sedan får jag piska mig igång. Solen skiner så jag skall kanske gå ut en tur och ladda batterierna.

2 kommentarer:

Anne sa...

Hej vännen! Inte ska du behöva piska igång dig själv när du är ensam hemma! Passa på och njut av tystnaden, läs en bok, lata dig eller sätt dig med en kaffe i solen och tänk på att du får en egen stund här på jorden!
Vi kvinnor är lite dåliga på att inte göra något alls ;)
Ha det bäst! Kram

Frida sa...

Själv la jag mig & sov när alla barnen var på inskolning;D
Hoppas att du haft en bra dag gumman.
Kramar<3