måndag, augusti 10

Jord = Lycka

Det har varit en ny underbar dag här hos oss i det röda lilla huset med vita knutar.

Dagis är INGA som helst problem för lilleman. Härligt.

Stora killen har lekt med en kompis hela dagen och haft en kul dag. Jag och älsklingen med hjälp av lilleman har grävt upp en av rabatterna i trädgården. Vi skall göra om den totalt. Imorgon skall jag köpa lekablock så vi kan bygga en mur till den nya rabatten. Där skall det sedan bli jordgubbar och smultron. Kanske något annat gott med. Får se när den är klar.

Det är ganska tungt att gräva och flytta jord men det är härligt jobbigt. Jag kan inte förklara det men när jag jobbar med trädgården så får jag ett litet lyckorus. Dels utav ansträgningen men även bara utav lättare jobb med blommorna. Back to natur eller nåt.

Behövde inte springa idag för jag har gjort mitt träningspass i trädgården. Det är bäst när man kan kombinera nytta med nöje.

3 kommentarer:

Frida sa...

Back to nature låter precis om du;D
Vad härligt dag ni haft & vad skönt att lilleman trivs, då trivs nog mamma med hihi.
Kramar<

Lotta sa...

Önskar jag kunde känna lite lycka över trädgårdsarbetet.
Jag vill ha det fint och härligt, men ...
Så himla skönt att det går så fint för minstingen på inskolningen.
Måste vara en sten som faller?
Kramen <3

Anne sa...

Vad kul att fixa och dona! Min man har en plan om att anlägga en ny rabatt i trädgården.
Sen är det så mysigt när man kan göra det tillsammans.
Ha en skön dag! Kram kram