måndag, augusti 10

Det gick bra

När jag var med på dagis i fredags sa fröken att de skulle träna på Hej då på måndag (idag). Då skulle pappa gå ut på gården 30 minuter och vänta. Gissa om jag blev förvånad när älsklingen kom hem ensam allt för tidigt.

Idag skulle han visst vara ensam hela timmen och pappa kunde bara gå hem. Det var viss tvekan hos lilleman när pappa sa Hej då, vinkade och gick men det hade inte varit någon gråt. Bara lite misstänksam och undrande. Det visade sig att det hade gått hur bra som helst. Fröken hade bytt blöja och han hade bara skrattat.

Goa lilla killen.

När han kom hem ropade han i dörren efter mamma. Så gott att höra den glada lilla rösten. En snabb kram så var det bra igen.

Imorgon blir det två hela timmar ensam och så skall han äta lunch där. Det kommer gå hur bra som helst.


Själv sitter jag och försöker få iväg bilder på min mögliga massagebänk. Det tar en oändlig tid innan den saken är ur världen. Köpte en ny bänk på Tradera men den var fuktskadad och möglig så det går inte att använda den. Typiskt. Tror nog det kommer ordna sig men det tar bara en sådan tid.

1 kommentar:

Mamma russin sa...

hej..
vad duktig lille O är på dagis.. jag hoppas det går lika smidigt för Stina när hon ska börja hos sin dagmamma.. :)

men fy vad sur med en möglig bänk.. usch så synd.. hoppas det löser sig..
kram