tisdag, augusti 11

Shit vad jag är bra...

Vi har gjort massor idag.

Det började med att jag åkte med grannen in när han skulle på jobb. Vår bil har varit på verkstad för byte av framruta. På vägen hem stannade jag på Woodys och köpte lekablock och annat som behövdes till rabatten.

Hem och mötte älsklingen som hade lämnat lilleman på dagis. Idag var han där själv i 2 timmar och åt lunch med det. Det hade gått hur bra som helst. Han hade ätit massor och var på gott humör.

Vi började bygga när han var på dagis och fortsatte efter han kom hem. De han gå 50 meter från dagis innan han sov i vagnen. Han sov 3 timmar. Det tar på krafterna att vara på dagis.

Det var lite duggregn på förmiddagen men det drog förbi och resten av dagen har varit varm med massor av sol. Härligt. Det blev till och med grillning och middag på altanen. Kan det bli bättre?

Jag fick rensat ut massor av rabarberna. Det var allt för mycket och oläckert i botten. Det är lite läskigt när man inte ser hela marken under. Det kan ju finnas äckliga djur där. Phu. Var klar och skulle bara ta en sista titt. Då rör sig något där under och jag skriker högt och flyger bakåt. Älsklingen skrattar åt mig för han hade sett den före mig.
En läskig stor groda eller kanske var det en padda.

Älsklingen tog upp den och la den i lillemans pool. Det tog inte lång stund innan lillkillen fick tag i den. Jag såg inte det utan var inne efter kameran. Fick bara kort på stora killen när han höll den. Fy vad läskligt det var bara att se på.

Nu kanske ni undrar vad jag har att skryta över. Varför är hon så himla bra.
Jo. Idag kom jag mig ut igen och sprang. Det blev 2 varv och jag är bara så nöjd med min insatts. Sprang nästan hela vägen. Hoppade den stora backen första rundan men tog halva sista varvet.

Nu blir det inte fler runder i spåret på 2 veckor. Älsklingen åker på jobb imorgon. Jag får ta fram och damma av crosstrainerna i stället. Trist att inte kunna göra något med konditionen nu när jag kommit bra igång.

Oj vilket långt inlägg detta blev. Nu skall jag i duschen och sen skall jag mysa med min älskling.




3 kommentarer:

Frida sa...

Hihi ja du småkryp är inte roliga direkt.
Visst kan du fortsätta med motionen, ta lilleman i vagnen & låt stora killen cykla sen är det bara att springa. Så gör iaf jag med mina tjejer när T är borta.
Kramar<3

Lotta sa...

En typiskt äcklig padda.
Jag hade bajsat på mig.
Fy 17!
Kramen

Mamma russin sa...

hej söta..
fy vilken stor äcklig padda.. jag hade som Lotta bajjat på mig tror jag.. hua..

så roligt att det går så fint opå inskolningen.. :)