söndag, juli 26

Först för en gångs skull

Idag vaknade jag före lilleman. Det är inte ofta som det händer om vi inte måste ställa klockan.

Igår när lilleman hade somnat och jag satt på babycallen tyckte jag den aktiverades hela tiden. Tänkte att det var pga att fönstret var öppet och att det kom ljud där ifrån. Han sov så gott så det fick vara. När jag skulle lägga mig hörde jag högljuda fågelkvitter i sovrummet. Märkligt. Strax efter såg jag sänglampan tändas. Nu fattade jag. Lilleman har varit o pillat på klockan tidigare under dagen och tydligen satt på den. Jag har en waky-up-light och där kan man få alarm som låter som en fågel. Suck. Han sov gott hela kvällen i alla fall och det var ju bra.

Idag skall jag packa så det är klart tidigt. Tåget går 7.43 imorgon så då blir det nog jag som vaknar först igen.

Inga kommentarer: