söndag, maj 3

Plugga

Det blir inte mycket av nåt nu för tiden känner jag. Det enda det blir mycket av är tid med sonen. Det är visserligen bra men allt det där andra behöver också lite av min uppmärksamhet.

Igår var en dag bara med lek. Var en tur in till stan och köpte nya gardiner till hallen uppe. Annars bara vi var jag och lillkillen. Jag fick i alla fall gjort min stora portion fisksoppa. Det blev mycket och gott. Jag åt åter allt för mycket. Får sluta med det. Lillkillen åt bra han med. Fick mest utav laxen och det tyckte han var väldigt gott. Det var båda lax, tors, räkor och tigerräkor i soppan. Smaken kom från buljong, saffran, fänkålskrydda bl a. Gott och relativt enkelt faktiskt.

Jag passade på att lägga mig tidigt igår. Somnade faktiskt före 22 för en gångs skull. Sen blev det ju några omgångar "mammanapp" men vi sov länge. Helt till kl.8 igen. Helt fantastiskt.

Just nu sover han middag och jag skall plugga lite. Börjar ju skolan igen på tisdag och det direkt med redovisning av mitt gjorda projekt. Både kul men...

Imorgon skall vi hämta hem stora killen igen. Det blir skönt. Det är sig inte likt här hemma utan honom.

Inga kommentarer: