lördag, maj 2

Det stora har hänt!

Dagen idag började bra. Jag fick en liten sovmorgon för lilleman. Han sov till 8.10. Helt underbart. Kan kanske få något vettigt gjort idag till och med. Ett litet hopp finns där.

Vi bara myser. Vi lyxade till det lite i morse. Jag lagade bananpannkakor. Gissa om det gick hem hos liten. Han åt och åt. Kul. Själv gjorde jag det samma så nu är jag lite för mätt. Jag kommer helt klart göra de igen. Enkelt och väldigt gott.

Igår skulle jag ju vara lat och göra en stor sats med fisksoppa så jag hade hela helgen. Det blev nu inte så för jag fick ett erbjudande jag inte kunde motstå. Grannen vägg i vägg kom och frågade om vi inte ville äta grillat med de. Självklart ville vi det. En tur till butiken och handla lite sen in till de. De bjöd på grillad kyckling med en härligt frisk fetaostsallad. SÅ SÅ gott. Tack snälla ni. Vi hade väldigt trevligt.

De har en liten tjej 6 v yngre än min O och de busade och härjade. Deras 3-åring var självklart med. Det blev en livad men kul kväll.

NU till det fantastiska som hände där: O tog sina första egna steg. Först 2 st och sen 3 stora egna riktiga steg. Mamma är så stolt. Sen låste det sig och benen gick inte framåt. Vad gör det. Mamma såg och vet han kan. Nu är det inte länge kvar.

Dagen kallar så vi får höras igen vid ett senare tillfälle.

Njut av era nära och kära

4 kommentarer:

Susan sa...

Ooooh...grattis till första stegen. Gud så kul=)

Bananpannkakor låter hur gott som helst tycker jag.

Ha en fin fin dag.

Kramar

Mamma Russin sa...

grattis lille O till dina första steg.. tur att din mamma såg, hihi...
kram från Stina och hennes mamma.. ;)

Lotta sa...

Bananpannkakor, det lät spännande.
Hur gör man då?
Vilken stor dag det var igår hos er då.
Det är ju mega stort när de tar de första stegen. Nu går det bara framåt =)
Hoppas ni har en skön kväll och att det kanske blev den goda fisksoppan.
Kram från en trötten.

Frida sa...

Åh det är så mysigt när dom tar sina första steg, känns som en stor milstolpe!!
Hur går det utan din stora kille, för dig & lillsonen?? Ni får massor av ensamtid säkert men det måste kännas tomy oxå!!
Ha en fin kväll & sov så Gott.
Massor av varma kramar<3