fredag, maj 1

Tar en mellandag

Det är sig inte likt här hemma när stora killen är borta. Till och med lillebror är annorlunda. Han är lugnare och mer mammig (om det är möjligt). Just nu sover han middag för andra gången idag. Jag passade på att ta en snabbdusch. Härligt. Skall slappa framför dator och TV för lillen ligger på soffan så jag vill inte lämna honom ifall han vaknar.

Idag har vi tagit det lugnt lugnt. Bara myst och slappat. Jag har i alla fall fått skrivit färdigt matsedel och inköpslista för kommande dagarna fram till och med nästa lördag. Jag har äntligen fått min älskling att gå med på att göra nåt åt oss så det är extra viktigt med matsedeln. Han måste få nåt gott så han ser att det inte är att offra sig för att leva väl.

Det är sommar idag igen men jag har bara inte orkat gå ut. Har i alla fall öppet och vädrar så vi får in den friska luften. När lillen vaknar skall vi handla lite sen kan vi vara ute en stund och leka.

Ikväll tänkte jag gotta till det samtidigt som jag gör det enkelt för mig. Skall laga en stor sats med fisksoppa så har jag i flera dar sen. Det blir med massa gott som lax, torsk, tiger räkor och vanliga räkor. Lite saffran blir det med. Ser lite fram emot den faktiskt. Gott gott.

3 kommentarer:

Leonard sa...

I'm back!! Tillbaka från Tyskland, läs gärna! Trevlig kväll och en glad första maj! :),

Hur är det annars då? :)

Leonard

Lotta sa...

Fisksoppa är ju ungefär det godaste som finns.
Nu blir jag så avis på dig som är så duktig.
Jag vill oxå kunna.
Får njuta av mannens kokkonster i stället.
Kram

Lise-Lotte sa...

Jovisst märker man att det ena barnet är lugnare när det andra inte är hemma och tvärtom..