onsdag, maj 27

Lång dag

Nu har jag fått sista barnet i säng och fått i mig lite sen middag. Har varit i skolan idag och lyssnat i många timmar. Det är tröttsamt fast man bara sitter still. Blir mer sliten av det än när jag var ute och grävde och grejade.

När jag kom hem från skolan var mormor och Hagge i stan med barnen så jag var helt ensam hemma. Visserligen blåste det ordentligt men det var sol och fint väder annars. Satte mig i min soffa på framsidan och läste en tidning. Härligt. Det är väldigt sällan jag får sådanna tillfällen så jag NJÖT.

När de kom tillbaka från stan satt vi ute allihop tills efter 7. Tiden flög iväg och middagen blev fördröjd men det är svårt att inte vara ute i solen och njuta.

Det har gått hur bra som helst med lilleman hemma idag. Skönt att veta tills imorgon när det är skola igen.

Inga kommentarer: