måndag, maj 11

I´m back

Var i Göteborg över helgen hos min pappa. Han har det lite bättre och det är jag så otroligt glad för. Trots allt dåligt var det en lugn och skön helg. Vi bara var tillsammans och det uppskattade jag. Jag fick chansen att för en gångs skull laga mat till de. Det är ju alltid tvärt om när man är borta på besök. Jag fick då även välja vad vi skulle äta och det blev bara god (men bra) mat. Kul. Tror de tyckte det var gott med. Jag har i alla fall hittat nya goda rätter jag kommer laga igen (eller kommer få älsklingen att laga).

Det har hänt mycket nere i källaren med tvättstugan och badet. Nu kan man börja ana hur det kommer bli. Idag la de golvet i "min" tvättstuga. Här hemma har vi bytt så jag ansvarar för tvätten och älsklingen för matlagningen. Imorgon kommer det kakel på väggarna i badet. Det går undan. Har jag tur kommer varmvattensberedaren tillbaka imorgon så vi kan få varmt vatten i huset igen.
Lägger ut mer bilder senare. Vi fotar flitigt. Kul att ha i efterhand.

I skolan har vi börjat på nästa kurs som nu är utvecklingspsykologi. Kommer bli tufft men intressant. Det kommer varvas med stress och stresshantering. Det är nåt som verkligen behövs ute i arbetslivet idag. Bara nyttiga och intressanta ämnen fram till sommaren.

5 kommentarer:

Lotta sa...

Så skönt att det verkar gå bra med din pappa.
Det var väl lite skönt att komma bort från all rust en stund, och sen komma hem och se hur långt det kommit.
Kramar

Frida sa...

Vad bra att din pappa är bättre! Kanske kan du lägga ut recepten på dina nya maträtter ??
Vad härligt med en ny tvättstuga!
Jag har oxå läst utvecklingspsykologi, det är såååå intressant.
Massor av kramar<3

Leonard sa...

Hej! Ska du se på Eurovision- semifinalen ikväll? Och vilket land tror du vinner?

Trevlig kväll!

Leonard

Frida sa...

Hur mår du?? Har inte sett ngt nytt inägg sen igår!
Hoppas att du mår bra & att utbildningen inte tar knäcken på dig gumman.
Massor av varma kramar<3

Frida sa...

Jag har länkat till dig, har tänkt på det sååå länge men inte fått tummen ut, du vet hur det är ;D
Kramar till dig Pernilla. Gå & lägg dig nu så att du orkar med morgondagen.