måndag, maj 25

Allt-i-allo-mamma

Det är jag. Har ju en sambo som jobbar på böljan den blå vilket innebär att jag är ensam hemma 14 dar med barnen och har honom hemma de andra 14 dagarna på full tid.
Med det kommer också att man får vara lite händig själv. Som för 5 minuter sedan t ex då helt plötsligt hela, och jag menar HELA, huset blev tyst och mörkt. En huvudsäkring hade gått och det fixade jag på 30 sek. Inte illa för en gammal mamma.

Igår var jag ute och grävde ett hål för lilla älsklingen vill ju ha en sandlåda att leka i och det skall han ju få.

Nu sitter jag åter igen med mina kokböcker (för jag har noll fantasi och kunnande med mat) och försöker få ihop en matlisat för några dagar. Imorgon kommer min älskade mor och hennes älskade man till oss. De är nämligen så underbara att de tar semester för att komma och passa mina barn. Det ni! Jag har skola ons-fre och min älskling är någon stans mellan Danmark och Norge och jobbar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi kvinnor är fantastiska du :-)

Och härligt med mamma som kommer och hjälper till som barnvakt, det måste vara skönt för dig att få lite avlastning oxå eftersom din man är borta så långa perioder åt gången.

Hoppas dina killar mår bättre idag och att ni får en fin tisdag!!

KRAMAR!
//Jessica

Mamma Russin sa...

hej du händiga kvinna...:)

hatten av för dig vännen.. jag tycker d är superwomen!!!
hoppas ni eller pojkrna mår bättre nu... krmakram