söndag, maj 24

1 blir 2

Så var lillkillen sjuk med. Tyckte han var varm när jag skulle laga middag. Kollade tempen och den visade 39.3. Inte bra. Så nu har jag två sjuka killar hemma. Storebror hade ingen feber men hostar väldigt och är snorig. Får se om han går till skolan imorgon.

Jag fick ett ryck och fortsatte fixa ute på framsidan. Det slutade med att stenarna hamnade på provisorisk plats. En grop blev grävd och sandlådan monterad och satt i hålet. Sanden skall bara i men det fick vänta. Klockan blev allt för mycket.

Det är så skönt att kunna vara ute och jobba. Alla tankar och all stress bara glöms bort. Nu känner jag mig lugn igen.

Det kommer bli så bra där ute när allt är färdigt. Lilleman älskar att gräva i sanden så där kommer vi nog vara ganska mycket. Ser fram emot det.

4 kommentarer:

Lotta sa...

Oj oj oj vilken energi!
Måste kännas toppen efter ett sådant dagsverke!
Så trist med dina små sjuklingar.
Du får ta hand om dom idag och så får ni mysa tillsammans ännu en dag.
Kramen

Anonym sa...

Godmorgon!

Hoppas att dina killar mår lite bättre idag, och att ni trots feber får en bra start på den nya veckan :)

Tänkte fråga om det är ok om jag länkar till dig från min blogg?Är ju här och kikar varje dag :-)

KRAM!
//Jessica

Lise-Lotte sa...

Ja, det är skönt att vara ute och fixa lite. jag blir också lugnare av det.

Mamma Russin sa...

god morgon vännen..:)
nej men stackare där.. hoppas storis blir piggare så han kommer iväg till skolan.. så får du ta hand om din andra sjukling idag..
kram till dig..